پلتفرم فروش اکانت به کاربران صفحات VIP پولی اینستاگرام

day7
امکان ارائه محتوای ویدیویی با سهولت بیشتر و ساختار قابل دسترس اینستاگرام باعث شده است که این پلتفرم جایگاه ویژه ای بعد از ظهور تلگرام در ایران میان کاربران برای خود باز نماید. در ایده امروز خواهیم کوشید کسب و کاری را با محوریت نیازمندیهای کاربران بر بستر این پلتفرم بسازیم و به شیوه رشد و تست این ایده بپردازیم.

بوم ناب

Business-Canvas

Lean Canvas Model یا همان بوم ناب وظیفه نمایش اطلاعات خاصی در کسب و کارهایی را بر عهده دارد که بر اساس مدل Lean طراحی و پیاده سازی می شوند.

تفاوت بوم ناب با بوم کسب و کار یا همان Business Canvas Model در مدل پیاده سازی و نیازمندیهای یک کسب و کار است و به دلیل کیفیت مدل Lean برای کسب و کارهای استارت آپی معمولا تلاش میکنیم از بوم ناب به جای بوم کسب و کار استفاده کنیم

بوم ناب و بخصوص بخش Unfair Advantage باید مطابق با شرایط و تخصص شما ویرایش شود. در صورتی که قصد شروع به کسب و کاری مبتنی بر این ایده دارید حتماً بوم ناب را مطابق با شرایط خود ویرایش نمایید.

Problem - چه مشکلی رو داریم حل میکنیم؟

اطلاعات ارائه شده در برخی صفحات اینستاگرام از دید صاحب صفحه و اعضا آنقدر اطلاعات ارزشمندی است که اعضا حاضر به پرداخت وجه برای دسترسی به این اطلاعات هستند اما این بستر برای آنها در اینستاگرام فراهم نیست مانند صفحات تحلیل بازارهای مالی و صفحات تخصصی آموزشی

کسب درآمد از محتوا در اینستا به مواردی مانند تبلیغات محدود است.

Existing Alternative - الان بازار هدف داره چجوری مشکلش رو حل میکنه؟

برای فروش محتوا از ربات های فروش صفحات VIP تلگرام استفاده میشود و یا از بستر های اختصاصی مانند سایت و اپلیکیشن

Solution - راه حلمون چیه؟

پلتفرم آنلاین برای فروش سطح دسترسی به صفحات VIP در اینستاگرام جهت درآمد زایی از محتوای ارزشمند و در ادامه ایجاد ساختار یکپارچه برای ارائه خدمات و رفع نیازمندیهای صاحبان این صفحات

Key Metrics - چی رو میسنجیم که ببینیم داریم میریم جلو؟

تعداد صفحات VIP تحت مدیریت پلتفرم و رشد ماهیانه آنها

تعداد مجموع و میانگین تعداد اعضای صفحات VIP و رشد ماهیانه آن

گردش مالی ماهیانه و رشد آن

Unique Value Proposition - ارزش پیشنهادی مخصوص به ما چیه؟

امکان درآمدزایی از حضور بیننده در صفحات VIP اینستاگرام

اینستاگرام فیلتر نیست و دسترسی به آن ساده تر از تلگرام است

مدیریت سهل اعضای صفحه VIP

High-Level Concept - چیجوری تعریفش میکنیم تو یه جمله؟

مدل اینستاگرامی ربات های مدیریت اعضای صفحات VIP تلگرام

Unfair Advantage - ما چی داریم که بقیه ندارند و نمیتونند کپی کنند؟

ساختار فنی موجود

سرعت در پیاده سازی و تست کسب و کار با توجه به منابع کنونی

ارتباطات داخل اکوسیستم

Channels - از چه کانالهایی به مشتری میرسیم؟

پلتفرم آنلاین سایت و اپلیکیشن

شبکه های اجتماعیپ

پشتیبانی تلفنی صاحبان صفحات و از اعضا

Customer Segmentation - بازار هدفمون کیا هستند؟

آن دسته از افراد و کسب و کارهایی که محتوای ارزشمندی تولید میکنند علاقه به فروش محتوا به صورت اکانت VIP دارند. تحلیل گران بازارهای مالی مانند بازار طلا، ارز، بورس و ... مدرسین محتوا های آموزشی تخصصی، افردای که دسترسی محدودی به تلگرام دارند و محتوای ویدیویی تولید میکنند

Early Adopters - کیا مشتریان اولیمون هستند یا میتونند باشند؟

کسب و کارهای آنلاین

افراد و کسب و کارهایی که هم اکنون همین فعالیت را در غالب تلگرام و یا دیگر بستر های آنلاین و حتی آفلاین دارند

Cost Structure - چه هزینه هایی باید بکنیم؟

هزینه پیاده سازی و ساختن پلتفرم

هزینه تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتری

هزینه پشتیبانی و نگهداری سیستم و هزینه های جاری

Revenue Streams - این همه کشتی خودتو! چجور میخواهی ازش پول دربیاری؟

کمسیون از درآمد ماهیانه صفحات VIP

درآمد استفاده خاص کارفرما از پلتفرم فنی برای مقاصد خارج از آنچه ما در مدل کمیسیون تعریف کردیم

درآمد از ارائه خدمات فرعی مانند پیامک و هر آنچه مورد نیاز صاحبان این صفحات می باشد.

محصول اولیه

کسب و کار پیشنهادی ایده امروز نیاز به بستر فنی چندان پیچیده ای ندارد و از آن دسته کسب و کارهایی است که میتوان آن را به سرعت در قالب سایت و یا اپلیکیشن پیاده سازی و تست نمود. برای این کار میتوان از دیدگاه فنی با استفاده از API موجود داخل اینستاگرام استفاده کرد و یا با کمک گرفتن از ماژول های موجود بر بستر اندورید کاربران یک صفحه خاص را مدیریت نمود.

برای طراحی MVP تست کردن این کسب و کار تنها ما به چند بخش کوچک در ساختار نرم افزاری خود نیاز داریم. اول بخش مدیریت پرداخت ها و کاربرانی که این پرداخت ها را صورت داده اند و دوم بخش افزودن و حذف کردن اعضای یک صفحه به صورت اتوماتیک. تقریبا تمامی بخش های دیگر قابل پیاده سازی برای این محصول را میتوان بعدا به محصول کمینه افزود و نیازی به آنها برای تست کسب و کار خود نداریم.

حال برای تست کسب و کار به سراغ چند صفحه VIP تلگرامی خواهیم رفت و از آنها دعوت میکنیم که بخشی از فعالیت خود را با استفاده از بستر ما به اینستاگرام انتقال دهند. سهولت دسترسی اینستاگرام و عدم فیلتر و مسائل ... میتواند نکاتی باشد که برای فروش میتوانیم روی آنها پافشاری کنیم. همچنین صفحات اینستاگرامی که در حال تولید محتوا و ارجاع کاربران به بسترهای دیگر برای خرید محتوای اضافه هستند نیز کاندید خوبی برای تست فروش کسب و کار ما خواهند بود.

جذب مشتریان و بازار هدف

حضور قابل توجه کاربران در بستر اینستاگرام برای رشد به ما کمک شایانی خواهد نمود. کافی است برای رشد کسب و کار خود از راه و روشی که برای تست کسب و کار معرفی شد، استفاده کنیم و با مراجعه به صفحات موجود VIP تلگرامی و یا صفحات تولید کننده محتوای ارزشمند و تخصصی فعال در اینستاگرام برای انجام عملیات فروش استفاده نماییم.

استفاده از بستر شبکه های اجتماعی همیشه میتواند کمک شایانی در رشد قابل توجه یک کسب و کار داشته باشد. صاحبان این صفحات VIP بازدید کنندگان قابل توجهی دارند که ما به این بازدید کنندگان دسترسی داریم و میتوانیم در فرایند پشتیبانی، پرداخت و مدیریت کاربران به طور هوشمندانه ای آنها را از خدمات خود مطلع سازیم و به این ترتیب از همین کاربران مشتریانی برای کسب و کار خود دست و پا کنیم.

نباید فراموش کنیم که هدف ما کمک به تولید کنندگان محتوا در جهت درآمد زایی می باشد و باید در این راه از تمامی توان خود بهره ببریم و میتوانیم در فرآیند رشد و بلوغ این کسب و کار به ارائه خدمات جانبی مورد نیاز جامعه هدف خود نیز بپردازیم که درباره آن بیشتر در پادکست توضیح داده شده است.

این ایده به درد چه کسانی می خورد؟

پیاده سازی این ایده نیاز به سرمایه چندانی ندارد، همچنین ساختن بستر فنی مورد نیاز آن نیز چندان پیچیده و هزینه بر نیست. از این رو دانشجویان و کسانی که برای اولین بار میخواهند برای خود کسب و کاری بسازند میتوانند گزینه های قابل توجهی برای ورود به کسب و کاری بر پایه این ایده باشند.

البته حتما باید یکی از افراد تیم سابقه یکی، دو ساله ای در برنامه نویسی و ساختن بستر های آنلاین داشته باشد و میتواند برای ساختن چنین پلتفرم آنلاینی با راهنمایی افراد خبره و با صرف وقت این بستر را به صورت کمینه پیاده سازی و آماده تست نماید.

کدام دسته از افراد بهتر است از این ایده عبور کنند ؟

اگر شما و افراد تیمتان افراد با تجربه بالایی هستید و به دنبال ساختن کسب و کارهای بزرگ با درآمد قابل توجه میباشید، بهتر است از این ایده عبور نمایید. بازار مورد هدف کسب و کار قابل پیاده سازی در این ایده باز کوچکی نیست اما به نظر نمیرسد برای یک تیم پخته با سابقه قابل توجه و سرمایه اولیه به عنوان کسب و کار اصلی بتواند درآمد زایی گسترده ای داشته باشد. به نظر میرسد سقف بازدهی چنین کسب و کاری پایین تر از ماهی 200 میلیون تومان باشد.

همچنین اگر شما هیچ فرد فنی آشنا به فضای برنامه نویسی در تیم خود ندارید و هیچ اطلاعات پایه ای هم در این حوزه ندارید بهتر است یا فردی با این مشخصات به تیم خود بیافزاید و یا از این ایده عبور نمایید. برون سپاری طراحی و پیاده سازی پلتفرم آنلاین مورد نیاز این ایده به تیم ها و شرکت های خارج از دایره شما پیشنهاد نمی شود.

اولین نفری باشید که روی این صفحه کامنت میگذارید!
شما برای ثبت نظر خود باید وارد شوید!
ورود