پلتفرم بازاریابان تلفنی فریلنسر

day6
قدرت و نفوذی که در کلام و ارتباط مستقیم وجود دارد هیچگاه جای خود را به ارتباطات فضای مجازی نداده است و از همین رو همچنان بازاریابی تلفنی سالهاست که به عنوان یکی از کانال های مهم فروش میان سازمانها و شرکتهای گوناگون رایج است. با گذر زمان این بازار تغییر چندانی نکرده است و باوجود آنکه از امکانات و تکنولوژی های جدید تا حدی بهره مند شده اما چندان نتوانسته است با دنیای دیجیتال و فضای جدید کسب و کار تطبیق پیدا نماید. ایده امروز در جهت استفاده از تکنولوژی برای بهبود این فضا می باشد.

بوم ناب

Business-Canvas

Lean Canvas Model یا همان بوم ناب وظیفه نمایش اطلاعات خاصی در کسب و کارهایی را بر عهده دارد که بر اساس مدل Lean طراحی و پیاده سازی می شوند.

تفاوت بوم ناب با بوم کسب و کار یا همان Business Canvas Model در مدل پیاده سازی و نیازمندیهای یک کسب و کار است و به دلیل کیفیت مدل Lean برای کسب و کارهای استارت آپی معمولا تلاش میکنیم از بوم ناب به جای بوم کسب و کار استفاده کنیم

بوم ناب و بخصوص بخش Unfair Advantage باید مطابق با شرایط و تخصص شما ویرایش شود. در صورتی که قصد شروع به کسب و کاری مبتنی بر این ایده دارید حتماً بوم ناب را مطابق با شرایط خود ویرایش نمایید.

Problem - چه مشکلی رو داریم حل میکنیم؟

هزینه استخدام تمام وقت بازاریابان تلفنی خوب بالاست

یافتن بازاریابان تلفنی حرفه ای دشوار است

کیفیت بازاریابان تلفنی دورکار به صورت دقیق برای کارفرما مشخص نیست و نیاز به فضا و تجهیزات هست

گاها بازاریاب متخصص است اما خدمات و یا محصول مشکلاتی دارد که فروش نمیرود و مقصر بازاریاب دیده می شود.

گاها کارفرما به تعهدات خود درمقابل بازاریابان تلفنی عمل نمیکند.

Existing Alternative - الان بازار هدف داره چجوری مشکلش رو حل میکنه؟

استخدام بازاریاب تلفنی تمام وقت معمولا در محل شرکت

استفاده از افراد غیر متخصص مانند منشی شرکت برای فرآیند فروش و بازاریابی

Solution - راه حلمون چیه؟

پلتفرم استخدام بازاریابان تلفنی فریلنسر بر اساس امتیاز و موفقیت های پیشین به صورت دورکاری بر اساس تکنولوژی های جدید

Key Metrics - چی رو میسنجیم که ببینیم داریم میریم جلو؟

تعداد بازاریابان فعال رشد ماهانه

تعداد نفر ساعت به کار گرفته شده در ماه

تعداد کارفرماهای فعال

گرش مالی ماهیانه

میانگین زمان مکالمه بازاریابان و تعداد مکالمات صورت پذیرفته در پلتفرم

Unique Value Proposition - ارزش پیشنهادی مخصوص به ما چیه؟

بازاریاب از راه دور کار میکند

فضای رقابتی میان بازاریابان و کارفرماها برای فروش بیشتر و جذب بازاریابان بهتر

اطمینان طرفین از پرداخت پول و کیفیت خدمات

به کارگیری افرادی که قابلیت حضور در شرکت را ندارند ولی امکان بازاریابی تلفنی را دارند

High-Level Concept - چیجوری تعریفش میکنیم تو یه جمله؟

پلتفرم بازاریابان فریلنسر تلفنی

Unfair Advantage - ما چی داریم که بقیه ندارند و نمیتونند کپی کنند؟

ارتباطات با شرکت های موجود جهت راه اندازی فنی بستر

تولید سریع ساختار فنی قابل اتکا از ترکیب پلتفرم های پیشین

ارتباطات داخل اکوسیستم و مشتریان بالقوه موجود

Channels - از چه کانالهایی به مشتری میرسیم؟

ارتباط مستقیم تلفنی

ارتباط در فضای مجازی مانند وبسایت، اپلیکیشن و پنل کاربری بازاریاب و کارفرما

شبکه های اجتماعی

Customer Segmentation - بازار هدفمون کیا هستند؟

کسب و کارهای کوچک و نوپا که قادر به استخدام بازاریاب تمام وقت نیستند

کسب و کارهای فصلی و مقطعی که نیاز به بازاریاب تلفنی دارند

بازاریابان تلفنی ترجیح میدهند از خانه کار کنند و کارفرمای خود را انتخاب نمایند

کسب و کارها و افرادی که میخواهند ایده ها، محصولات و خدمات خود را در یک بازار خاص تست کنند

Early Adopters - کیا مشتریان اولیمون هستند یا میتونند باشند؟

کسب و کارهای آنلاین

کسب و کارهای استارت آپی

بازاریابان آشنا به فضای دیجیتال

Cost Structure - چه هزینه هایی باید بکنیم؟

هزینه پیاده سازی و ساختن پلتفرم

هزینه آموزش مارکت

هزینه تبلیغات و بازاریابی

هزینه نگهداری سیستم و جاری

هزینه سیستم های وابسته و شرکای تجاری

Revenue Streams - این همه کشتی خودتو! چجور میخواهی ازش پول دربیاری؟

کمسیون از پرداخت کارفرما به بازاریاب

درآمد استفاده خاص کارفرما از پلتفرم فنی برای بازاریابان داخلی شرکتش

کمیسیون روی هزینه تماس های خروجی

درآمد حاصل از تبلیغات برای کارفرما و جذب Lead مشتریان هدف برای فروش و ارجاع به داخل سیستم

محصول اولیه

کسب و کار پیشنهادی ایده امروز نیاز به بستر فنی پیچیده و خاصی میباشد که به راحتی دست یافتنی نیست و ساختن آن نیازمند صرف زمان و هزینه قابل توجهی می باشد. از این رو ساختن MVP برای این کسب و کار از اهمیت دو چندانی برخوردار است زیرا در صورت عدم توجه هزینه های قابل توجهی را برای ساختن محصول اصلی متحمل صاحبان کسب و کار نموده و میتواند منجر به شکست این کسب و کار شود.

استفاده از بستر های آنلاین موجود اولین قدم در جهت سرعت بخشیدن و کاهش هزینه های ساختن محصول کمینه این ایده می باشد. برای پیاده سازی ایده ما حداقل باید به 2 کسب و کار بیرونی تکیه نماییم اول یک پلتفرم آنلاین آماده به کار CRM که بتواند پشتیبانی از مشتریان را برای بازاریابان امکان پذیر نماید و دوم یک پلتفرم ارتباط تلفنی مجازی برای اتصال بازاریاب به مشتریان. خوش بختانه هر دو این کسب و کارها به وفور در کشور پیاده شده اند و امکان استفاده از آنها حتی به صورت API برای پلتفرم های بیرونی فراهم می باشد.

برای تست بازار باید به دنبال حداکثر 5 مشتری خاص با نیازهای جدی بازاریابی تلفنی هستیم. فضای بوجود آمده در دوران بیماری کرونا بسیاری از شرکت ها را مجبور به استفاده از نیروها به صورت دورکاری نمود و این موقعیت می تواند کمک بنماید تا کارفرمایانی پیدا کنیم که به صورت جدی به بازاریابان تلفنی بیرون از سازمان خود نیاز دارند.

برای جذب بازاریابان اولیه نیز میتوانیم از پلتفرم های آنلاین کاریابی استفاده نماییم و با درج آگهی در آنها شماره تماس تعداد قابل توجهی بازاریاب را جمع نموده. سپس از طریق ارتباط مستقیم با این بازاریابان تلفنی میتوان آنها را ترغیب کرد که فعالیت خود را در سیستم فریلنسری ما آغاز نمایند.

جذب مشتریان و بازار هدف

ساختار کسب و کار پیشنهادی در این ایده به صورت یک market place می باشد. باید دقت نمایید که رشد پلتفرم های این چنینی باید به صورت موازی در هر دو طرف مشتریان این کسب و کار صورت پذیرد. این بدان معناست که اگر شما تعدا  قابل توجهی بازاریاب تلفنی در سیستم خود جذب نمایید ولی به اندازه کافی کارفرما در سیستم شما وجود نداشته باشد بازاریابان قادر به کسب درآمد نخواهند بود، از پلتفرم دلسرده شده و شما را برای همیشه ترک خواهند کرد. در مقابل اگر کارفرماهای زیادی را جذب سیستم کرده باشید ولی تعداد بازاریابان شما به اندازه کافی نباشد این کارفرماها قادر به فروش محصولات خود با کمک پلتفرم شما نخواهند شد و دیگر مشتری شما نخواهند بود.

پیشنهاد میشود که ابتدا در جستجوی کارفرماهایی باشید که حاضر به هزینه کردن در سیستم پلتفرم پیشنهادی شما هستند، زیرا راضی کردن آنها به نظر دشوار تر می باشد و آنها کسانی هستند که جریان مالی را در پلتفرم شما جاری میسازند. همچنین جذب بازاریاب برای کار در پلتفرم با توجه به وضعیت بی کاری موجود چندان سخت به نظر نمیرسد.

استفاده از فضای مجازی و به خصوص شبکه ها اجتماعی میتواند به رشد کسب و کار شما کمک شایانی بنماید. پخش چند نمونه از مکالمات موفق بازاریابان و میزان درامد کسب شده توسط سیستم میتواند هر دو کفه ترازو مورد نیاز این پلتفرم را ترغیب نماید که در سیستم شما فعالیت نمایند هم کارفرما و هم بازاریاب.

ارتباط گرفتن مستقیم با مدیران فروش سازمانهای فعال در فضاهای تبلیغاتی نیز میتواند از دیگر راهکارهایی باشد که میتواند برای شما کارفرمایان جدید را با پلتفرم آشنا نماید و به سمت شما سوق دهد.

این ایده به درد چه کسانی می خورد؟

برای پیاده سازی این ایده در بلند مدت نیاز قابل توجهی به مهارت های فنی کامپیوتری مانند برنامه نویسی وب و موبایل می باشد. اگر شما و یا یکی از اعضای تیم تان تخصص قابل توجهی در این بخش دارید یک قدم جلو هستید.

آشنایی به فرآیند فروش و به خصوص بازاریابی تلفنی برای ساختن این کسب و کار بسیار بسیار مهم است و حتما یکی از اعضای تیم باید تخصص و ید طولایی در این بخش داشته باشد.

کسب و کارهای Market Place از پیچیدگی های بسیاری برخوردار هستند و از این رو تجربه موسسین چنین کسب و کارهایی است که تعیین کننده میزان موفقیت آنها در مراحل گوناگون می باشد. برای پیاده سازی این کسب و کار موسسین باید تجربه قبلی در تیم سازی، مسائل فنی، فروش، بازاریابی و ... داشته باشند.

برای رشد این پلتفرم نیاز قابل توجهی به پول وجود دارد و از این رو این ایده مناسب افرادی است که توان سرمایه گذاری اولیه چند ده میلیونی در مرحله تست و سپس سرمایه گذاری های بالاتر برای مراحل بعدی را داشته و یا میتوانند از منابع مختلف جذب سرمایه نمایند.

کدام دسته از افراد بهتر است از این ایده عبور کنند ؟

اگر شما و افراد تیمتان تا به حال کسب و کاری را راه اندازی ننموده اید و تجربه فعالیت حرفه ای هر یک از شما زیر 7 سال است بهتر است از این ایده عبور نمایید. کسب و کار مورد نظر این ایده نیاز به تجربه قابل توجه در بخش های مختلفی است که در بالا گفته شد و همچنین نیاز قابل توجهی به سرمایه اولیه برای رشد و برندسازی این کسب و کار در 3 سال اول این بیزنس وجود دارد، پس اگر علاقه به سرمایه گذاری مالی در کسب و کارتان را ندارید و یا سرمایه اولیه زیر 1 میلیارد تومن برای 2 سال اول ندارید بهتر است به سراغ ایده هایی بروید که با شرایط شما سازگار ترند و احتمال موفقیت شما در آنها بالاتر است.

از یک سو کسب و کار مورد نظر این ایده امکان درآمد زایی قابل توجهی دارد اما از سوی دیگر با توجه به نیاز قابل توجه به سرمایه مالی در ابتدای راه این کسب و کار، ریسک شروع این کسب و کار بالا است.

اولین نفری باشید که روی این صفحه کامنت میگذارید!
شما برای ثبت نظر خود باید وارد شوید!
ورود