آزمایشگاه بازرسی، قیمت گذاری و مشاوره سرمایه گذاری در املاک

day5
همواره از سالهای دور ملک به عنوان یکی از ارکان اصلی سرمایه گذاری و نگه داری سرمایه در وضعیت تورمی بازار ایران به حساب می آمده است. در ایده امروز گریزی به این بازار بسیار بزرگ (از نظر گردش مالی) خواهیم زد و تلاش می کنیم بر پایه خلاءهای موجود در بازار، کسب و کاری نوین بنا کنیم و کسب درآمد کنیم.

بوم ناب

Business-Canvas

Lean Canvas Model یا همان بوم ناب وظیفه نمایش اطلاعات خاصی در کسب و کارهایی را بر عهده دارد که بر اساس مدل Lean طراحی و پیاده سازی می شوند.

تفاوت بوم ناب با بوم کسب و کار یا همان Business Canvas Model در مدل پیاده سازی و نیازمندیهای یک کسب و کار است و به دلیل کیفیت مدل Lean برای کسب و کارهای استارت آپی معمولا تلاش میکنیم از بوم ناب به جای بوم کسب و کار استفاده کنیم

بوم ناب و بخصوص بخش Unfair Advantage باید مطابق با شرایط و تخصص شما ویرایش شود. در صورتی که قصد شروع به کسب و کاری مبتنی بر این ایده دارید حتماً بوم ناب را مطابق با شرایط خود ویرایش نمایید.

Problem - چه مشکلی رو داریم حل میکنیم؟

قیمت گذاری و سنجش کیفیت مسکن به صورت سلیقه ای صورت میگیرد

خریدار معمولا اطلاعات کافی از شرایط ملکی که در حال خرید آن است ندارد

کلاه برداری و سو استفاده در معاملات املاک به وفور دیده می شود

عدم سرمایه گذاری اصولی در املاک در نتیجه استفاده دلالان از عدم اطلاعات مشتریان

Existing Alternative - الان بازار هدف داره چجوری مشکلش رو حل میکنه؟

بنگاه معاملات املاک و متخصصین آشنا و یا صرف وقت و انرژی بسیار قابل توجه برای بررسی وضعیت ملک بازار و جزییات معامله و فروشنده

Solution - راه حلمون چیه؟

یک کسب و کار خدمات محور برای بررسی جامع ملک از لحاظ شرایط فیزیکی، شرایط قانونی مانند بدهی به شهرداری و وظعیت سند و قیمت گذاری اصولی و بدون طرفداری از هر یک از طرفین معامله و هم چنین مشاوره تخصصی درباره سرمایه گذاری در ملک

Key Metrics - چی رو میسنجیم که ببینیم داریم میریم جلو؟

تعداد مجموع مشتریان و تعداد رشد ماهانه

تعداد خدمات صورت گرفته هم بازرسی و هم مشاوره سرمایه گذاری

میزان گردش مالی ماهیانه

درصد اختلاف قیمت معامله واقعی صورت گرفته و قیمت پیشنهادی کارشناس ما

Unique Value Proposition - ارزش پیشنهادی مخصوص به ما چیه؟

مشاوران املاک و طرفین معامله در سود معامله دخیل هستند ولی کارشناس هیچ سودی در این کسب و کار ندارد و به همین دلیل بیطرفانه وارد بازرسی و کارشناسی و مشاوره می شود. قیمت گذاری اصولی و مشاوره در سرمایه گذاری با دید باز

High-Level Concept - چیجوری تعریفش میکنیم تو یه جمله؟

سیستم استاندارد سازی قیمت گذاری و معاملات املاک

Unfair Advantage - ما چی داریم که بقیه ندارند و نمیتونند کپی کنند؟

امکان رشد سریع با استفاده از فضای مجازی در مقایسه با ساختارهای سنتی، همکاری تنگاتنگ با مجموعه های حقوقی مانند دادسان

Channels - از چه کانالهایی به مشتری میرسیم؟

ارتباط مستقیم حضوری و تلفنی کارشناسان

ارتباط در فضای مجازی مانند وبسایت، اپلیکیشن و پنل کاربری مشتری

پشتیبانی طرفین معامله

Customer Segmentation - بازار هدفمون کیا هستند؟

در ابتدا طرفین معاملات املاک مسکونی در مناطق 1 تا 5 تهران به جهت قیمت قابل توجه، به خصوص خریدارانی که نگاه سرمایه گذاری به ملک دارند و یا پیش خرید انجام می دهند.

Early Adopters - کیا مشتریان اولیمون هستند یا میتونند باشند؟

خریداران و فروشندگان مشتری بسترهای آنلاین جستجو املاک مابین سنین 35 تا 50 سال

Cost Structure - چه هزینه هایی باید بکنیم؟

هزینه ساختن بستر و جمع آوری اطلاعات و هزینه جذب و به کار گیری کارشناسان خبره

هزینه مجوزها و خلاء های قانونی پیش روی این کسب و کار

هزینه آموزش مارکت

هزینه برند سازی و تبلیغات

Revenue Streams - این همه کشتی خودتو! چجور میخواهی ازش پول دربیاری؟

درآمد حاصل از ارائه خدمات بازرسی و قیمت گذاری

درآمد حاصل از خدمات مشاوره سرمایه گذاری در ملک

درآمد حاصل از تبلیغات و پیشنهادات هوشمندانه

محصول اولیه

در کسب و کار ایده امروز تلاش ما ایجاد بستری استاندارد برای بازرسی و قیمت گذاری ملک می باشد و از این رو چندان در ابتدای کار نیاز به ساختار فنی عجیب و غریبی نخواهیم داشت. شروع این کسب و کار میتواند از شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و یک وبسایت بسیار ساده آغاز شود. کافی است خدمات خود را برای مشتریان هدف مورد نظر تشریح کنیم و سپس در جهت تست پیش فرضهای کسب و کار مورد نظر این ایده کار خود را آغاز نماییم.

برای شروع می توان یک صفحه اینستاگرام جدید درست کرد و شروع به تولید محتوای جذاب ویدیویی کرد. در این ویدیو ها به سراغ املاک مختلفی در نقاط مختلف تهران رفته و شروع به توضیح و تفسیر درباره یک ملک خاص صورت می پذیرد. یک لیست بلند بالا از چک لیست هایی که باید برای یک ملک بررسی شود تهیه کرده و تک تک این موارد را در ویدیو برای یک هر ملک بررسی می کنیم. کاربران از این طریق با خدمات ما آشنا خواهند شد و ترغیب میشوند ملک مورد نظر خود را برای بازرسی در اختیار ما قرار دهند.

هم چنین میتوان ویدیو هایی تخصصی درباره وضعیت ملک در مناطق مختلف شهر ارائه کرد که حدود قیمت منطقه در خیابان های مختلف و ساختار منطقه از نظر رشد قیمت و مسائل مختلف دیگر را در این ویدیو ها برای کاربران تشریح کنیم. این ویدیو ها تنها برای سنجش میزان جذابیت موضوع برای مشتریان هدف ساخته میشوند و نیازی به استفاده از ابزارهای حرفه ای و پیچیده فیلم براداری نیست و به راحتی با دوربین یک گوشی تلفن همراه می توان آنها را تولید و در نرم افزارهای داخلی تلفن های هوشمند ویدیو را ویرایش کرد.

جذب مشتریان و بازار هدف

بازار هدف این کسب و کار در مرحله اول طرفین معاملات املاک در مناطق یک تا پنج تهران می باشد. برای جذب این دسته از مشتریان می توان از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های موجود جستجوی املاک و خدمات حداکثر بهره را برد. برای مثال پلتفرم دیوار محل بسیار مناسبی برای یافتن مشتریانی است که می خواهند ملک خود را به فروش بگذارند. با تماس با شماره های درج شده در دیوار می توان نسبت کشف مشتریان احتمالی اقدام کرد.

تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دیگر بسترهای مناسب جذب مشتریان رو رشد چنین کسب و کاری بوده و استفاده صحیح و جذب اصولی مشتریان از طریق شبکه های موجود میتواند کمک شایانی در جهت رشد چنین کسب و کاری داشته باشد.

در برخی از موارد این کسب و کار در مقابل بنگاه های معاملات املاک قرار خواهد گرفت اما در ابتدای کار میتوان برای جذب مشتری از بنگاه های معاملات املاک نیز استفاده کرد. البته این مدل از رشد و جذب مشتریان پایدار نخواهد بود ولی در ابتدای مسیر که سر و صدای کسب و کار چندان همه گیر نشده است میتوان با زیرکی به عناوین مختلف برای جذب مشتریان با بنگاه ها همکاری هایی را صورت داد. برای مثال همکاری به عنوان مجموعه بازرسی فیزیکی ملک و به عنوان یک گروه تعمیراتی بیرونی و مسائل شبیه به این. برای اطلاعات بیشتر به پادکست گوش فرا دهید.

این ایده به درد چه کسانی می خورد؟

برای پیاده سازی این ایده نیاز چندانی به تیم فنی آی تی وجود ندارد ولی آشنایی به فضای بازار ملک و ساختار معاملات املاک از اهم نیازمندیهای چنین کسب و کاری است. کارآفرینانی که علاقه به ساختن کسب و کاری بر اساس این ایده دارند باید حتما قبلا در بازار ملک فعالیت حرفه ای داشته بوده باشند تا بتوانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه کنند.

همچنین موسسین چنین کسب و کاری باید با قوانین و مقررات ملی و محلی ساختمان آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند نسبت به بازرسی و استعلام صحیح املاک از سازمانهایی مانند شهرداری و ثبت اقدام نمایند. داشتن ارتباطات قوی و موثر در چنین سازمانهایی میتواند کمک شایانی به این کسب و کار بنماید.

کدام دسته از افراد بهتر است از این ایده عبور کنند ؟

برای پیاده سازی این کسب و کار به آشنایی و تخصص قابل توجهی در بازار املاک و معاملات این بازار می باشد، اگر شما و تیمتان در بازار املاک فعالیت قابل توجهی نداشته اید از این ایده عبور نمایید و یا به دنبال یک هم بنیانگذار متخصص در این بازار بگردید. توجه نمایید که خریدن و فروختن یک و یا چند مورد ملک تخصص به حساب نمی آید و شما باید دارای سابقه بالای 10 سال در بنگاه های املاک، ساخت و ساز و یا ... داشته باشید.

هر یک از مشتریان شما برای سرمایه گذاری و خرید و فروش املاک به صورت جدی به کسب و کار شما تکیه خواهند کرد و کارشناسی شما میتواند در یک معامله چندین میلیاردی تاثیر گذار باشد. از این رو مشتریان چندان آسان به شما اعتماد نخواهند کرد. بیشتر مشتریان هدف این کسب و کار افراد مسن هستند و عموما در سنین بالای 45 سال قرار دارند. متاسفانه به دلایل فرهنگی در جامعه ما افراد با تجربه و مخصوصا افراد مسن چندان به جوانان اعتماد ندارند. اگر شما و تیمتان دانشجویان جوان و با انرژی هستید و در سنین زیر 35 سال قرار دارید بهتر است از این ایده عبور نمایید.

اولین نفری باشید که روی این صفحه کامنت میگذارید!
شما برای ثبت نظر خود باید وارد شوید!
ورود